Login
Username:

Password:

Remember me

Lost Password?

Register now!

Carian

Siapa di Sini
23 user(s) are online (12 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...

Members Baru
TSteinmet 2014/4/17
HNoyes 2014/4/17
tikarasha 2014/4/16
Snowball99 2014/4/16
S9069 2014/4/15
JOgle 2014/4/14
CLipscomb 2014/4/14
ummiteeya 2014/4/14
DAckman 2014/4/13
CParamor 2014/4/13

Browsing this Thread:   1 Anonymous Users

« 1 (2) 3 4 5 ... 9 »

Re: BABY SLING @ POUCH?
Rakan Istimewa
Info
Quote:

ummi_imani wrote:
ring tu I rasa sama je mcm ring langsir tu je ha..
kenapa ek I pakai sling pouch tu sakit bahu? sakit sgt..tak pakai dah .maybe I kena tukar bahu kiri pulak kot..

maybe kalau u kembangkan skit kain bahagian shoulder tu takde la sakit sgt..its logical sakit sebab berat anak tu on ur shoulder..untung la br sakit bahu & tak sakit kat spine..

i jahit tu pun jahit tgn aje..eksperimen sendiri2..nak tgk gambo ade kat my bf blog..kalu tenung lelame..nampak la jahitan yg buruk tu..i buat sekadar ikut comfy sendiri..the SIRIM, ISO or OSHA

Posted on: 2008/11/17 11:58

Rakan Arif
Info
ummi_imani,

maybe the size of your pouch sling is a little too big for you? if the pouch is too big, the baby will lean against the sling instead on the wearer's body. the weight of the baby will pull down on the wearer's shoulder and this can cause shoulder pain. a good pouch sling is a snug fitting one which pulls the baby closer to the wearer's body. the pouch must be spread across the back and centered on the shoulder so that the weight is spread evenly on the wearer's body. i find this site very useful. my new pouch is also a little too big than my previous pouch so it's hurting my shoulder too.

as for front carry carrier, i read that it's not good for the baby because the 1) the feet are dangling, which is not good for the maturation development of the legs; 2) the baby is made to sit on his crotch, rather than his bum, and this is not our natural way of sitting, plus all the weight will go down the baby's crotch instead of his bum and this is not good especially for baby boy; 3) the baby is facing away from the wearer, a position that can cause an over stimuli to the baby and the baby is unable to snuggle against the wearer. you can refer to this site.

as for the kangaroo carry style, the bending of baby's legs is very natural, as the baby's legs are also bent when he was still in the womb for 9 months. as long as the baby is not crying, it means he is happy and comfortable.

Posted on: 2008/11/17 13:22
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati

Kenalan Baru
Info
Quote:

mama-miya wrote:
....now teringin sgt nak jahit sling yg pakai ring..hajat tak sampai sebab tak jumpa ring lg..

Tak jumpa cari ring yer?? Kat babyznmom ada jual. Just bgtaw.. tak dpt komisyen pun..

Posted on: 2008/11/17 13:39
Create PDF from Post Print Facebook Twitter Google Buzz Linkedin Stumbleupon FriendFeed Del.icio.us Digg Reddit Technorati

Rakan Istimewa
Info
Quote:

me_czar wrote:
Kat babyznmom ada jual. Just bgtaw.. tak dpt komisyen pun..

hmmm..almost rm30 each...just wondering la..as moms yg ade ring sling ni..how is the ring ni...kuat sgt ke? is there any posibilities i can use ring curtain or bangle plastic tu ..actually i nak cari ring metal..

Posted on: 2008/11/17 13:56

Rakan Arif
Info
mama-miya, u can try peekaroobabyshop.blogspot.com. plastic rings or untested wooden rings may break. it's dangerous.

Posted on: 2008/11/17 14:01

Rakan Istimewa
Info
Quote:

dayangku wrote:
plastic rings or untested wooden rings may break. it's dangerous.

as i tot..thats y i still prefer steel/metal ring of atleast 0.4inch guage..wonder if moms out there know..tu aje

*off topic- tgh excited nak bwk miya jumpa joey & kangaroo while miya dlm pouch jugak cam joey..hehehhee

Posted on: 2008/11/17 14:03

Kenalan Baru
Info
mama-miya,

I got one. Beli ngan TBL. Mmg kuat... and sepatutnya tahan la.. Katanya tested to 2000kg load. So far my dd dh 9/10 kg, kadang2 guna lagi sling tu & free hand jugak. Cuma bahu jer la yang tak tahan...

As for ring curtain or bangle plastic tu, I think is not advisable la... Ngeri jer... takut tak boleh tahan lama... Metal... I tak sure..

So, kalau u tanya I, i still opt for that plastic ring yang mmg khas untuk ring sling tu.

Just my opinion...

Posted on: 2008/11/17 14:14

Rakan Istimewa
Info
i baca kat website DIY baby ring sling..dia suh beli ring kat kedai "lembu" meaning ring yg pasang kat indung lembu..or ring yg utk kapal layar..masalahnye ke2-2 tu takde kat msia..hahahha..

so i try email peekaroo aje

Posted on: 2008/11/17 14:16

Rakan Karib
Info
salam n hi to all mommies,
nak tanye ade tak sape2 kt sini yg penah try double-sling? sbb terjumpe online yg brand baby k'tan. try tengok kat sini:
http://www.babyktan.com/gallery.html

mcm syok je tengok, sbb banyak position bley gune, n nampak lebih stabil jer babies or toddlers yg dok dlm tu.
kat sini ade jual tak?

Posted on: 2008/11/28 3:50

Kenalan Baru
Info

Posted on: 2008/12/10 9:58

« 1 (2) 3 4 5 ... 9 »

You can view topic.
You cannot start a new topic.
You cannot reply to posts.
You cannot edit your posts.
You cannot delete your posts.
You cannot add new polls.
You cannot vote in polls.
You cannot attach files to posts.
You cannot post without approval.
You cannot use topic type.
You cannot use HTML syntax.